3. Sajt-Kalmár Kupa
KISPÁLYÁS TEREMLABDARÚGÓ TORNA
A torna verseny-, és játékszabályai:
Pályaméret
|
~ 40m x ~ 20m
|
Kapuméret
|
5m x 2m
|
Pálya borítása
|
műanyag
|
Aktív csapatlétszám
|
5 fő mezőnyjátékos + 1 fő kapus
|
Cserék száma
|
maximum 9 fő
|
Játékidő 4-es csoportban
|
2 x 13 perc
|
- A mérkőzés alatt folyamatosan oda-vissza csere lehetséges, de csak a saját térfélen, kivétel, ha sérülés történik;
- Ha a kapus a hazaadást kézzel megfogja, közvetett szabadrúgás ítélendő az ellenfél javára, a büntetőterületet övező vonal legközelebbi pontjáról;
- Kapusról is van szöglet;
- Ha a labda az alapvonalon úgy hagyja el a pályát, hogy azt a támadó csapat játékosa érintette utoljára, a játék kapuskidobással folytatódik, melyet a kapus kézzel kell, hogy elvégezzen;
- Amennyiben a kapus a labdát a büntetőterületen kívül kézzel bármilyen formában érinti (pl: kidobásnál kilép), az ellenfél javára ítélt közvetlen szabadrúgással folytatódik a játék;
- Ha a labda a mennyezetet érinti, oldalbedobással/berúgással folytatódik a játék;
- Az oldalvonalat elhagyó labda kézzel és lábbal is játékba hozható a vonalról, vagy a pályán kívülről. A pályán belülről elvégzett oldalberúgás szabálytalan, és az ellenfél következik bedobással;
- Becsúszni csak szabad labdára lehet, például gólba tartó labda esetén. Lövés elé vetődni szabad, de csak ha nem áll fenn testi kontaktus lehetősége;
- Szabadrúgásnál a sorfalnak a labdától 5m re kell állni, szögletnél, oldalbedobásnál és középkezdésnél úgyszintén.
- A mérkőzéseken "futó óra" van, csak súlyosnak tűnő sérülés esetén áll meg az óra.
Felhívjuk a résztvevő csapatok figyelmét - az időhúzás elkerülése végett-, hogy amennyiben a labda "elakad" (pl: bordásfal mögé megy, stb...) AUTOMATIKUSAN ADJUK A MÁSIK MÉRKŐZÉSLABDÁT A ZSŰRIASZTALTÓL!!!
- Az óra nem áll meg pl. cipőkötés miatt!!!
- Az egyenes kieséses szakasztól a mérkőzések utolsó 1 perce tiszta játékidő, amennyiben a mérkőző csapatok között maximum 2 gól különbség van;
- A játékvezetők döntése alapján a következő ítéletek hozhatóak:
- 1) Sárga lapos figyelmeztetés,
- 2) 2 perces kiállítás: a kiállított játékos 2 perc után visszajöhet;
- 3) Piros lapos kiállítás: a kiállított játékos már nem térhet vissza és automatikusan 1 meccs eltiltást kap, csapata 5 perc után kiegészülhet;
- A játékvezető megítélése szerint, ha egy játékos kifejezetten durva és sportszerűtlen magatartást tanúsít, abban az esetben ellene a tornáról való végleges kizárás alkalmazható!
- Várakozási idő a mérkőzések között nincs, a meg nem jelenő csapat ellenfele részére 5:0-val kerül jóváírásra a 3 pont.
- A csapatokban kikötés nélkül NB-s játékosok is részt vehetnek;
- Egy játékos kizárólag csak egy csapatban szerepelhet a torna ideje alatt;
- Egy csapat maximum 15 főt nevezhet, akiket a nevezési lapon a csapat első csoportmeccse előtt köteles feltüntetni, utólag már nem lehet játékost hozzáírni;
- A kispadon a játékosokon kívül 2 személy tartózkodhat, melyet a játékvezető sportszerűtlen magatartás miatt bármikor elküldhet. ( Először a lelátóra majd a csarnokból is kiküldhetik.);
- Óvást közvetlenül az érintett mérkőzést követően a szervezőknél lehet megtenni 10.000.-Ft befizetése ellenében;
- Felmerülő problémás esetekben, illetve óvási ügyekben a versenybizottság döntése végleges és betartandó;
- Általános 5+1-es kispályás labdarúgó játékszabályok mérvadóak;
- A tornán mindenki saját felelősségére vesz részt;
- A versenybizottság 3 tagból áll : Usztics Péter, Kiss László, Szkupi Tibor;
- 5 darab 4 fős, valamint 1 darab 5 fős csoportban zajlanak a selejtezők.
Továbbjut az 5 fős csoport 1-3. helyezettje, valamint a 4 fős csoportok 1-2. helyezettje mellett ezen 5 csoport három legjobb 3. helyezettje.
Ezen 16 csapat ezután egyenes kieséses rendszerben küzd tovább a végső győzelemig.
A döntő győztese 1 évre megkapja a torna vándordíját is.
- Az egyenes kieséses meccseken döntetlen esetén 3-3 büntetőrúgással dől el a továbbjutás sorsa, melyet a nevezett játékosok közül bárki elvégezhet! A büntetőrúgást 9 méterről kell végrehajtani.
A helyezések eldöntésénél a következőket vesszük figyelembe:
(Ha a csoportban három csapat azonos ponttal végez, a 4. csapat eredményét és góljait nem számoljuk be.)
1. Pontszám
2. Egymás elleni eredmény
3. Gólkülönbség
4. Több rúgott gól
5. Sorsolás
A RENDEZŐK A VÁLTOZTATÁS MINDENKORI JOGÁT FENNTARTJÁK.
EREDMÉNYES ÉS SPORTSZERŰ JÁTÉKOT KÍVÁNUNK!
A SZERVEZŐK
|